
WAT ZIJN DIENSTENCHEQUES?
Dienstencheques zijn een soort van waardebon waarvoor de Vlaamse overheid een financiële bijdrage voorziet. Iedere meerderjarige persoon die zijn hoofdverblijfplaats in het Vlaams Gewest heeft kan met het gebruik van dienstencheques beroep doen op huishoudelijke hulp. Hieronder vindt u meer informatie over de dienstencheques.
HOEVEEL KOST EEN DIENSTENCHEQUE?
Voor onze huishoudhulp betaalt u met één dienstencheque per uur.
Een cheque kost u € 10. Er worden geen extra kosten aangerekend.
WAAR KAN IK DIENSTENCHEQUES BESTELLEN?
Dienstencheques kunt u bestellen op deze website. Dit is een officiële overheidswebsite in samenwerking met Pluxee. Vooraleer u dienstencheques kunt bestellen moet u eerst op deze website een account aanmaken.
Huishoudhulp Aanvragen
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN PAPIEREN EN ELEKTRONISCHE CHEQUES?
Papieren dienstencheque: ontvangen via de post. Iedere cheque moet u invullen en gehandtekend klaarleggen voor uw thuishulp.
Elektronische dienstencheque: bewaard in de elektronische portefeuille van uw account bij Pluxee. Een account aanmaken kunt u op de officiële website van Pluxee.
HOE LANG IS EEN DIENSTENCHEQUE GELDIG?
Een dienstencheque is 12 maanden geldig.
HOEVEEL DIENSTENCHEQUES KAN IK PER JAAR BESTELLEN?
U kunt per jaar maximaal 500 dienstencheques aankopen. De eerste 400 cheques koopt u aan € 10, voor de resterende 100 betaalt u € 11 per cheque.
Heeft u jaarlijks meer dienstencheques nodig?
U heeft de mogelijkheid om bijkomende cheques te bestellen op de naam van elke volwassene gedomicilieerd op hetzelfde adres.
Er zijn enkele uitzonderingen op deze regel. Als u onder één van deze categorieën valt heeft u recht op een totaal van 2.000 cheques:
– Eenoudergezinnen
– Invalide personen
– Ouders van minderjarige invalide kinderen
– Senioren die een tegemoetkoming voor hulp ontvangen
Heeft u de dienstencheques al? Bekijk hier al onze diensten.